Ideja za pokretanje Dečjeg sajta i onlajn-prodaje rođena je pre nešto više od šest godina kada je jedna mama postala preduzetnik iz nužde. Za neobaveštene, to je ona situacija kada se neko totalno operisan od preduzetništva odluči da, nakon tri gubitka posla, uzme sudbinu u svoje ruke. Spojila sam svoje tri velike ljubavi – prema svojim ćerkama i suprugu, novinarstvu i prodaji – i krenula tada neizvesnim putem. Sve smo radili iz duše, od osmišljavanja logoa i slogana, do postavljanja sajta, i iznedrili nešto potpuno drugačije.
Pod istu „kapu“ smo stavili i magazin i onlajn-prodavnicu kako bi roditelji, bake, deke, ujne, tetke i svi kojima su deca najvažnija na svetu našli baš ono što im treba, dobili dodatnu vrednost, pročitali nešto korisno, zabavno i pametno. Trudili smo se da kritikujemo ono što nije dobro, da pohvalimo ono što valja, da povučemo za rukav, poguramo i iniciramo mnoge važne stvari koje treba raditi u interesu dece.
U početku je bilo i suza i samostalnog osmomesečnog rada u kancelariji dok nismo dobili pojačanje – menadžera onlajn-prodavnice i prvog novinara-saradnika. Da smo na pravom putu, iako to tada nismo znali, ukazao nam je grant NVO „Eneca“ za ideju projekta, a već naredne godine i priznanje „Žena zmaj“ koje dodeljuje Udruženje poslovnih žena.
Nakon godinu i po dana postajemo uvoznici USA brenda „Kidorable“ i iste godine otvaramo štand „Kišni kiosk“ u prestižnom tržnom centru. Naš tim se postepeno širio, u firmi je vladala prijateljska atmosfera, pa je Dečji sajt postao respektabilan porodični posao. U isto vreme, gonjeni novinarskim instinktima i poučeni ličnim iskustvima, na sajtu posvećujemo posebnu pažnju dojenju, a u februaru 2016. godine organizujemo prvu radionicu za podršku dojenju.
Za godinu dana edukovali smo više od 500 trudnica, a onda smo u proleće 2017. organizovali prvi, a nedavno i četvrti Festival dojenja.
Sada možemo da se pohvalimo sa više od 2.000 edukovanih trudnica i majki.
Ove godine smo osmislili i pokrenuli Festival za svakog đaka, a za narednu školarcima spremamo još neka iznenađenja i manifestacije. I naše poslovanje se proširilo. Krajem prošle godine otvorili smo i poklon-šop „Zavrzlama“, postali uvoznici kostima za maskenbale i bojanke koje se slikaju peskom. I ova radnja se izdvaja po svojoj ponudi, stilu i pristupu deci i roditeljima koji nam se zato rado vraćaju.
Sada ona preduzetnica s početka teksta, koja je suze ronila, zahvaljujući svom timu, kojem su radost dece i zadovoljstvo roditelja na prvom mestu, može da osmišljava nove akcije, da radi umerenim tempom i da uživa u razvoju svoje dece i svog sajta. On joj nekako dođe kao treće dete. Cela porodica ga neguje, mazi i zaliva da zdravo raste. „Mlađa sestra“, koja je u vreme nastanka Dečjeg sajta imala samo tri godine, već pomaže u radionicama, a „starija sestra“, tinejdžerka ima ozbiljna zaduženja na festivalima.
Deo tima Dečji sajt
Tako je to u porodičnom poslu. Od najvećeg operativca tokom godina izrastete u najvećeg kreativca sa realnim i nerealnim željama i planovima. Zato je tu uvek muška glava da isfilteriše i kanališe. Valjda muškarcima to prirodno bolje ide i u našem slučaju dobro funkcioniše. Mi ne umemo drugačije do da svoj život organizujemo i proživljavamo kroz Dečji sajt.
I dok guramo ka još jednoj poslovnoj novoj godini, spremamo druženje sa Deda Mrazom jer nam je osmeh mališana najvažniji.
Nekako nam je ovih šest godina proletelo. Imamo puno planova i tražimo prave partnere koji će nas pratiti na našem putu. Verujemo da zajedno, svako svojim skromnim učinkom, možemo da ojačamo porodicu kao stub društva, da roditeljima i deci ulepšamo i olakšamo život bilo da je u pitanju druženje u okviru radionica, čitanje naših tekstova ili kupovina u našim radnjama.
Dragi naši, svi vi koji volite po neko dete, hvala što ste deo naše priče. Daćemo sve od sebe da opravdamo vaša očekivanja.
Tim Dečjeg sajta
Foto:annie-spratt-unsplash