Oduvek su stari pričali da zemlju ne treba prodavati, osim u retkim prilikama: u slučaju bolesti, školovanja dece ili zbog obezbeđivanja krova nad glavom. Kažu sede glave da je zemlja suvo zlato, ono koje će nam u teška vremena omogućiti da se prehranimo i nađemo utočište.
Koliko god da se trendovi u ishrani menjaju, polako se vraćamo prirodi i njenim organskim proizvodima. Oni dobijaju na ceni, a način na koji će se novoj generaciji konzumenata približiti zavise od domišljatosti svih onih koji su se odlučili za povratak na dedovinu, oživljavanje napuštenih domaćinstava ili za izgradnju sopstvenog, kao i već iskusnih poljoprivrednika koji generacijama nastavljaju porodični posao. Neki su nakon života u velikim gradovima i trkom sa vremenom, jurnjave za decom i njihovim obavezama podvukli crtu. Dovoljno obrazovani, životno i profesionalno iskusni rešili su da svoje veštine i znanje primene u proizvodnji zdrave hrane, voćnih proizvoda, rakija i vina, lekovitog bilja ili domaćih proizvoda koji traže one kupce koji njihove proizvode znaju da cene i pristaju da taj kvalitet i plate.
Pored toga što će svojoj porodici obezbediti zdravu ishranu, u prilog ovoj odluci ide i više vremena sa decom, život u nezagađenoj sredini, fizička aktivnost i slobodno organizovanje svog poslovnog i privatnog vremena. Dodatni stimulans su i brojna podsticajna sredstva za povratak mladih u selo.
Dobro osmišljena etiketa, naziv brenda i “neobična” ambalaža garancija su uspešne prodaje
Neki kreću skromno, ali ima i onih kojima je nekoliko hektara pod zasadima. Ukoliko je krajnji cilj dobar i kvalitetan proizvod, sve više se akcenat stavlja na ambalažu. Da su mladi domišljati i spremni tržištu da ponude spoj tradicije i modernih začina pokazuju brojni proizvodi specifičnog ukusa. Izbegavaju se nezdravi šećeri I ubacuju njihove zdravije zamene. Uz adekvatnu promociju ciljanoj grupi na društvenim mrežama i online prodaju, olakšan je i njihov plasman na domaće i strano tržište.
Ukoliko i vi razmišljate o manjem plasteniku ili pak velikom investiranju u voćarstvo i vinogradarstvo, svoje proračune morate zasnovati na broj godina neophodnih kako za pun rod tako i povratak investicije. Neophodna mehanizacija je dodatni teret, te oni koji nastavljaju porodičnu tradiciju su u prilično boljoj situaciji od “novajlija”.
Dok je ranije seljak “gledao u nebo” i strepio za svoje zasade, danas se zahvaljujući internetu brzo edukuje i priprema kako da maksimalno iskoristi potencijal zemljišta i zaštiti useve od vremenskih nepogoda, najvećeg neprijatelja. Protivgradna mreža je najbolje rešenje, ali poprilično skupo, pa mnogi “početnici” nisu u prilici da je priušte. Zato je bitno da razmislite o mogućnostima osiguranja useva i plodova koje nudi domaća najveća osiguravajuća kuća Dunav osiguranje svojim osiguranicima. Znajte da je osiguranjem pokriven gubitak roda – prinosa kao posledica oštećenja odnosno uništenja kulture od osiguranog rizika, a više detaljnije možete naći OVDE
Promo tekst
Foto: pixabay