Uprkos svim kampanjama, edukacijama, apelima nadležnih, kaznama, pa čak i činjenici da nam je dva meseca bilo ograničeno kretanje, od početka godine, zaključno sa majem, u Srbiji je dogodilo se skoro 11.000 saobraćajnih nezgoda. Prema podacima MUP-a, u 155 nesreća su poginule 164 osobe. Poslednji udes, koji nije deo ove statistike, desio se sinoć u Obrenovcu i u njemu su, javljaju mediji, tri osobe, među kojima se i dvoje male dece, teško povređene.
Pravila treba poštovati zbog naše bezbednosti
O tome da bezbednost, a naročito dečja, treba da nam bude na prvom mestu može da se priča i piše svakog dana, ali će i dalje biti vozača koji ne poštuju ograničenje brzine i saobraćajne znake, ne prilagođavaju vožnju uslovima puta i saobraćaja, onih koji voze pod dejstvom alkohola i tako ugrožavaju i sebe i druge. Pravila treba poštovati zbog bezbednosti, pojas treba vezivati zato što nam čuva život, a decu treba voziti isključivo u auto-sedištima predviđenim za njihov uzrast i kilažu, jer od njega zavisi detetov život ako dođe do udesa.
Oštećeno auto-sedište ne štiti dete
Kada su deca u pitanju, na nekim stvarima ne sme da se štedi, a auto-sedište je jedno od njih. Ne mora da bude novo, mada bi valjalo, ali ne treba ni da ga koristite ukoliko je prošao preporučeni rok upotrebe. Sedišta koja su „prošla“ udes, treba baciti, jer su apsolutno nepouzdana i nebezbedna, a ne savetuje se ni kupovina auto-sedišta nepoznatih proizvođača i kupovina sa neproverenih sajtova. Među njima se kriju falsifikati koji ne pružaju dovoljnu zaštitu u slučaju udesa.
Dobro auto-sedišta je ono koje ima atest bezbednosti, odgovara uzrastu deteta. Ono „radi“ samo ako je pravilno pričvršćeno za automobil i ako je dete u njemu vezano po propisu.
Bebe se voze na prednjem sedištu, unatraške
Bebe od prvog dana pa do prvog rođendana, a može i duže, voze se na mestu suvozača u auto-sedištu okrenutom suprotno od smera vožnje. jer će tako biti mnogo bezbednije ukoliko dođe do čeonog sudara ili oštrog kočenja. Oba ova slučaja su jako opasna za bebin vrat i pri malim brzinama ukoliko je sedište okrenuto ka napred, pa zato ne treba pre vremena dete prebacivati pozadi u sedište namenjeno većem uzrastu. Imajte na uu da vazdušni jastuci moraju da budu isključeni dokle god se dete vozi napred, na mestu suvozača, a to kažu stručnjaci može da potraje čak do kraja treće godine.
Za buster je neophodno da dete bude dovoljno visoko
Deca teža od 13 kg ili deca starija od tri godine treba da se voze u auto-sedištima koja se postavljaju u smeru vožnj. U njima se dete vezuje pojasevima sedišta koji pružaju veći stepen zaštite nego vezivanje pojasom automobila. Zato se i preporučuje da dete i u ovoj kategoriji bezbednosnih sedišta ostane što duže. Deca starija od četiri godine mogu da se prevoze van sedišta, ali na „busteru“, kako se kolokvijalno naziva „homologovani bezbednosni podmetač, odnosno auto-sedišta kategorije III“. Buster je namenjen deci od 15 do 36 kilograma koja su dovoljno visoka da bi bila bezbedno vezana pojasom automobila, tako da da im pojas ne ide preko vrata.
Evo još nekoliko pravila za izbor auto-sedišta
* Auto-sedište za bebe montirajte na mesto suvozača, suprotno smeru kretanja, ali obavezno isključite vazdušni jastuk.
* Ne vozite bebu u auto-sedištu duže od dva sata u kontinuitetu.
* Auto-sedište za decu do četiri godine montirajte pozadi, iza suvozača.
* Dok bebina glavica ne pređe naslon sedišta, ne kupujte novo, za stariji uzrast.
* Znaćete da je dete preraslo postojeće sedište kada mu ramena dođu na 2 cm iznad najviših otvora za pojaseve sedišta.
Mi znamo ko ima najveću ponudu i najbolje cene
Da biste sebe poštedeli glavobolje i da biste svoje dete zaštitili od povreda i životne opasnosti, kupite mu odgovarajuće auto-sedište poznatog i proverenog proizvođača. Ako vam je važan i odnos cena–kvalitet, posetite najbližu „Kids Land“ radnju ili njihov sajt. Imaju više od 200 različitih modela, pa ćete na jednom mestu dobiti i najbolju preporuku i najbolje sedište za vaše dete.
Promo tekst
Foto: kids land, roadaffair.com, theuaenews.com, uk.motor1.com, walmart.ca