Nije svaka greška sama po sebi loša. Naprotiv! Greške su šansa za učenje, za spoznavanje sebe, drugih i sveta oko nas, što posebno važi za decu koja će kroz njih savladati neke od najvažnijih lekcija.
Greške se obično vezuju za nešto loše, teško i bolno. Međutim, prema istraživnjau Univerziteta iz Toronta objavljenom u stručnom časopisu "Dnevnik eksperimentalne psihologije", najbolje se uči po sistemu "test-greška". Zato, tvrde kanadski stručnjaci, roditelji ne treba da uskaču svaki put kad im se učini da će dete pogrešiti, da nešto neće uraditi kako treba, da će doneti lošu odluku...
Roditeljska želja i potreba da zaštite dete od promašaja, razočarenja i pogrešaka sasvim je prirodna, ali oni time onemogućavaju dete da se na ličnom primeru uvere u ono što mu govorimo i čemu ga učimo. zato ga treba pustiti da samo trudom i zalaganjem dođe do cilja, jer će mu to doživeti neizmerno zadovoljstvo. Deca koja uče iz sopstvenih grešaka probleme doživljavaju kao izazove i šansu za napredak.
Kada dete pogreši, ne treba mu govoriti "Rekao sam ti da će tako biti"; "Vidiš da ne umeš sam/sama", jer to uništava samopouzdanje i pasivizira ga.
Ukoliko dete samo prođe kroz izazov, shvatiće kako se rešavaju problemi, učiće iz sopstvenog iskustva, a usput će steći samopouzdanje koje će mu koristiti čitavog života. Lepo bi bilo kada bismo sve mogli da naučimo iz knjiga i tuđih iskustava, ali to nije moguće, pa zato decu treba ohrabrivati da se ne boje pogrešnih odluka i izbora koji mogu da se isprave.
Vi samo budite tu da ih podržite, ohrabrite i podignete ako posustanu.
foto: dreamstime_m_90037427-Lightfieldstudiosprod