Što se praznovalo, praznovalo se, sa odmorom gotovo je do početka letnjeg raspusta. No, taj put, koji đaci treba da pređu, iako traje nešto više od mesec i po dana, poprilično je dugačak. Sve će se nakupiti, i veliki broj pismenih i kontrolnih zadataka, ispitivanja, testiranja. Oni, koji su obezbedili dobre ocene do sada, treba da ih potvrde, a oni drugi da poprave. Najteže je, kao i uvek osmacima, njih čeka i prijemni ispit za upis u srednje škole. Ali i njihovi četiri godine stariji drugari imaju slične brige, prijemni za upis na fakultete. Može li se bez stresa naredni period prevazići?
“Ocena nije važna!”
Važno je znanje koje neki učenik ponese sa sobom, smatraju učitelji. No, hteli ne hteli, oko ocene se sve vrti. Od nje zavisi prosek, od proseka upis, od upisa i budeće usmerenje i odabir zanimanja. Poslednjih godina mnogima je važnija ocena od znanja, koje će dete poneti pa roditelji uplaćuju private časove da se gradivo nadomesti..
Zašto deca nižih razreda imaju private učitelje?
Koliko su svima važne ocene svedoči i činjenica da mnogi roditelji, bez obzira na materijalno stanje, učenicima nižih razreda omogućuju privatnog učitelja, neki periodično, a neki svakodnevno. Da li je to zaista potrebno ili se na ovaj način obezbeđuje znanje i sigurna ocena ili jednostavno roditelji brigu u vezi sa uspehom deteta prebacuju na nekog drugog? Za mnoge roditelje polazak dece u školu je poprilično stresan period pa, usled svojih brojnih obaveza, to prepuštaju drugima. Na ovaj način novcem nadomešćuju svoje vreme, koje često u današnje vreme i nemaju.
Školski dani brzo prolaze, greške mogu skupo da ih koštaju
Činjenica je da se deca u toku raspusta poprilično opuste, pa tek poslednjeg dana sete da su mnogo toga imali da odrade za prvi radni dan. Vreme, koje su propustili ne mogu da nadoknade. Zato je važno da roditelji budu upućeni u ono što imaju od obaveza, posebno kada su niži razredi u pitanju.
Kod starije dece, dobra organizacija je ključna. Oni već treba da imaju navike da isplaniraju svoje vreme i obaveze usklade sa tim. Ako i starije dete stalno roditelji treba da podsećaju na domaće zadatke i učenje, onda postoji ozbiljan problem, ili su deca suviše opuštena ili kampanjski uče. Ni jedno ni drugo nije dobro, baš kao ni učenje roditelja sa decom. Koliko god da su deca mala, svoje obaveze moraju samostalno da ispunjavaju a da se starijima obrate samo ukoliko im je potrebno dodatno objašnjenje.
Ako roditelji uspeju da uspostave takav ritam deci i nauče ih da budu samostalna, velike su šanse da će deca biti i uspešna.
Ocene koje dobiju u narednom periodu uticaće na zaključnu pa je važno da više vremena provedu u učenju uz dobru organizacija svih svojih aktivnosti.
Maj je i mesec kada neki novi klinci postaju školarci
Vreme upisa đaka u prvi razred rezervisano je za april i maj mesec. Mnogi mališani i nemaju svest o tome šta ih čeka. Vide da su ljudi u njihovom okruženju uzbuđeni pa se to prenosi na njih. Dosta priče o periodu koji sledi pomoći će deci da shvate šta im predstoji, ali svakako, samim obavezama ih ne treba opterećivati, više im praviti takvu atmosferu da jedva dočekaju da dođe 1.septembar. Sa njima maj mesec posvetite pronalaženju idealnog ranca za školu, kao i kompletne opreme. Mogućnost da odaberu ranac i pernicu za njih će biti velika radost i razlog više da sa nestrpljenjem iščekuju početak školske godine.
Bez obzira koji uzrast školske dece je u pitanju, dodatni motiv da naporno rade u predstojećem period svakako je i zaslužen odlazak na dugi raspust, koji svako po svojoj želji i mogućnosti može da isplanira. Ako deca znaju da ih, nakon brojnih testova i učenja čeka vreme odmaranja, uživanja, izlazaka, i te kako će im ta činjenica pomoći da više vremena provedu nad knjigom. U isto vreme, imaće prilike da ostvare i željeni uspeh, bez obzira da li je on odličan, vrlo dobar ili dobar. Svaki uspeh je uspeh i treba ga adekvatno i nagraditi.
foto:cairomoon-pixabay