„Serbica“ - Garderoba za princeze i džentlmene
Olgica Božinović je po struci inženjer tehnologije. U modnoj konfekciji obrela se sasvim slučajno, kada je tražeći svečano odelce za proslavu rođendana jednogodišnjem sinčiću, shvatila da je to u Srbiji gotovo nemoguća misija.
Danas njene modele nose mnogi klinci i klinceze, čiji roditelji žele da im deca budu svečano obučena kada obeležavaju posebne događaje u njihovom životu. „SERBICA“ polako, ali sigurno postaje prepoznatljiv brend kada se radi o pravoj dečijoj eleganciji.
- Konfekcija „SERBICA“ zvanično počinje s radom u avgustu 2010. godine. Naime, posle prvog rođendana mog sina, pošto smo pretražili sve prodavnice u potrazi za malim, svečanim odelom za njega, iznosim suprugu ideju da počnemo da šijemo elegantna odelca za dečake – priča Olga.
Njen predlog u početku nije naišao na razumevanje.
- Suprug nije imao razumevanje za moju ideju, jer je znao da ja nemam nikakve veze sa šivenjem, dizajnom, niti bilo čim iz oblasti tekstila. Po struci sam inženjer tehnologije za zaštitu životne sredine.Neko vreme sam radila kao profesor matematike i marketing menadžer za jednu americku kompaniju.
Preko trnja do zvezda
Priznaje da je njena ideja i njoj samoj u početku zvučalo smešno.
- Ali vođena nekom unutrašnjom intuicijom poslušala sam taj glas i krenula u nepoznato. Te godine sam se s Voždovca, gde sam rođena, preselila kod muža u Kruševac. Bilo je to vrlo teško doba. Imaš dete od godinu dana, otvaraš firmu, nikoga ne poznaješ u gradu, moraš da vodiš računa o bebi... Međutim, od prevelike želje da naš plan uspe, često smo i Vukašina vodili sa sobom, kada smo imali sastanak sa gazdom butika u nekom gradu ili bismo nosili robu i primali narudžbine. U početku ništa nije bilo bajkovito.
Seća se jednog sastanka u Paraćinu. Bilo je leto, plus 40.
- Poveli smo bebca, strpali u automobil gomilu robe i stigli u Paraćin. Ušli smo u butik, beba je plakala od vrućine. U rukama smo držali haljinice i bluzice, a radnica nas je mrko pogledala, kazala da gazda ne želi da nas primi i da se njoj lično ne dopadaju naše stvari.
Izasli smo ćutke, nije nam bilo svejedno, ali sam ja tad u svojoj glavi donela odluku da nikad necu odustati od svog brenda.
Nisam htela da odustanem od svog sna
Već narednih dana počeli su se javljati kupci iz drugih gradova i posao je krenuo.
- Ceo taj koncept „SERBICA/Garderoba za princeze i džentlmene je živeo u mojoj mašti, u mom snu. I polako se ostvarivao...
Htela sam da posao radim temeljno. Bilo je mnogo izazova i sugestija da ne radimo elegantnu garderobu, da počnemo sa trenerkama kao i svi drugi, da se to jedino traži i kupuje. Priznajem da je bilo teško svih ovih godina ostati dosledan svom stilu.
Ali smatram da je to jedan od preduslova za uspeh - da ostanes svoj, i da budeš dosledan.
„Serbica“ i dalje, kaže, radi na tome da svakom odevnom predmetu koji izađe iz njene radionice, da svoj pečat, i izgradi prepoznatljiv stil odevanja.
- Ja sam u svojoj glavi, od kada sam postala majka, zacrtala da ću menjati stil odevanja naše dece, jer se on drasticno izmenio zadnjih trideset godina. Malocas sa decom gledam Kolibri šou, i to je jedna potpuno druga slika deteta, devojčica kao i dečaka. Lično sam negde u sebi čeznula upravo za tim stilom odevanja koji je obelezio i moje detinjstvo i želela sam da ga utkam u svoje kolekcije.
Danas verujem da je divno to što sam kroz osnivanje svoje firme, pronašla svoju skrivenu želju za dizajniranjem odeće za decu i shvatila da u tome uživam.
- Volim da odlazim na sajmove, prodajem robu, družim se sa ljudima, i da čujem njihova mišljenja o artiklima, krojevima, materijalima, da bih od svake zamerke ponešto pozitivno izvukla kako bi „Serbica“ mogla biti još bolja.
Naziv „Serbica“ potiče od jedne izuzetno retke, endemske biljke koju je Josif Pancic otkrio u okolini Niša. Biljka se zove Ramonda Serbica, to je zeljasta biljka sa divnim cvetom ljubičaste boje. Zovu je još i vaskrsnujuća biljka jer ima jednu specificnost. Kada je uberete, ona se osusi, ali kad je posle 2, 3, 5, godina ponovo vratite u vodu , ona ozeleni, ponovo oživi. Raste na par mesta u celom svetu, i Josif Pancic je toj Ramondi dodao sufiks Serbica posto ju je pronašao i u Srbiji.
- Pošto sam ponosna na svoju zemlju, na domaće proizvode, reč Serbica moze da podseća i na nešto što dolazi iz Srbije. Jedan Grk mi je u šali rekao da ga „Serbica“ podseća na malu devojcicu iz Srbije.
Mušterije su odusevljene nazivom naše modne linije i često čujem pohvale na sam naziv i logotip.
„Serbicu“ danas čini uigran tim radnika koji svaki za sebe ostavljaju srce na terenu kada je posao u pitanju.
- Ja to izuzetno cenim, i s radnicima imam kolegijalni odnos jer shvatam da smo svi podjednako važni u procesu stvaranja „Serbica“ odeće. Želimo da sve što izađe iz naše šivare i krojačnice mora da bude perfektno urađeno. Onog trenutka kad stavite tu zakard etiketu „Serbica“ na odevni predmet, on tada govori umesto vas. Kad pošaljem robu mušteriji u neki drugi grad, taj odevni predmet mora sam da kaže nešto o sebi, jer ja nisam tu da ga pohvalim.
I mogu ponosno da kažem da „Serbica“ tokom cele godine ima manje od pet reklamacija, koje se uglavnom odnose na veličinu, a retko kad na kvalitet materijala, ili kroj.
Od samog pocetka posao se u „Serbici“ vodi i marketinški profesionalno, svaka kolekcija je oslikana na deci.
- Unajmljujemo modnog fotografa, štampamo kataloge, održavamo modne revije i tako se približavamo našim kupcima. Iza svega mora da stoji jedna iskrena namera, želja da svako ko poželi da nosi nešto što mi pravimo, bude oduševljen.
Put ka uspehu je dug, ali Olgica zna da on ne sme biti nauštrb kvaliteta.
- Naš tim prati italijansku dečju modu, koloristički i dizajnerski, ali sa sopstvenim pečatom. Uvek idemo u korak s krojevima koji su aktuelni, bojama, kvalitetima materijala. To je naš zadatak jer od toga zavisi uspešnost prodaje svake kolekcije.
„Serbica“ je stvorena iz ljubavi prema deci. U šali da kažem da više volim biti u dečjem društvu, jer iz njihove energije i pogleda na svet crpim inspiraciju. Još jedan od razloga zašto posećujem sajmove na kojima izlažemo robu jeste i to što uživam u dečjoj radosti dok probaju haljinicu ili sako. Tako dobijam potvrdu da sam na dobrom putu.
Trziste je zadnjih godinu i po dana počelo drastično da varira pa su u „Serbici“ morali da koriguju cene, da one budu prihvatljive u odnosu na kvalitet.
- Izvozimo našu robu u Bosnu i Hercegovinu i Crnu Goru, ali su nam namere da pokrijemo tržište bivšu Jugoslavije, i razna druga trzišta. Ali sve to korak po korak, da se ne bi odrazilo na kvalitet samog proizvoda.
„Serbica“ je dosta aktivna i u humanitarnim akcijama na šta smo posebno ponosni. Vreme u kojem živimo je veoma teško i mi pokušavamo da pomognemo onoliko koliko smo u mogućnosti – kaže Olgica Božinović, koja je mama dva decaka, od čeriri i dve godine i trudi se da moda za dečake parira modi za devojčice, za koju veruje da ju je lakše kreirati.
Dečji sajt