Zdravi stilovi u ishrani dece
Beograd, 5. jun 2013 –Danas su u kreativnom dečijem gradu „Minicity“ predstavljeni rezulati projekta "Hit je biti sit, a fit“ koji partnerski realizuju Delhaize Srbija i UNICEF.
Tokom jednogodišnje realizacije projektasproveden je veliki broj aktivnosti koji doprinoseinformisanju i osnaživanju roditelja i dece da steknu i primenjuju zdrave navike u ishrani i hranjenju.
U saradnji sa Institutom za zdravstvenu zaštitu majke i deteta „Dr Vukan Čupić“, Institutom za javno zdravlje Republike Srbije i Zavodom za javno zdravlje grada Beograda edukovane su patronažne sestre i pedijatri u 39 domova zdravlja u Srbiji, organizovane su edukativne radionice za decu predškolskog uzrasta u 15 beogradskih vrtića, a studentkinje i studenti Visoke zdravstvene škole strukovnih studija iz Beograda davali su savete potrošačima u 16 beogradskih Maxi objekata o zdravoj ishrani i objašnjenje kako da tumače informacije na deklaracijama prehrambenih proizvoda i kako da sami izračunaju energetsku i nutritivnu vrednost namirnica.
„U Srbiji se manje od 14 odsto dece doji do svog šestog meseca života, značajan broj socijalno ugrožene dece je pothranjen a u isto vremeje i gojaznost dece u porastu. Zato je neophodno da se ulože dodatni napori kako bi se svakom detetu omogućio najbolji početak u životu, a svakom roditelju pružilo dovoljno znanja i veština da u tome istraju. Projekat „Hit je biti sit, a fit“ doprinosi da poruke o odgovornom hranjenju tj. pravilnoj ishrani i neophodnoj interkaciji između deteta i roditelja u tom procesu dopru do velikog broja roditelja. Upravo je zdravstveni sistem ključan u pružanju ove podrške“, izjavila dr Jelena Zajeganović Jakovljević, specijalistkinja za zdravstvene programe u UNICEF-u.
„Pravilna ishrana dece određuje kvalitet njihovog budućeg života u brojnim sferama: u zdravstvenoj, socijalnoj i emotivnoj. Usvajanje poželjnih navika od najranijeg detinjstva predstavlja važan zadatak za njihove roditelje, ali i sve druge učesnike u društvu. Budući da nam je kvalitet hrane koju prodajemo na prvom mestu, pokretanje kampanje koja promoviše zdravu ishranu je duboko utemeljeno u naše dugoročne poslovne ciljeve“, rekla je Milica Babić, menadžer za korporativnu odgovornost Delhaize Srbija.